Medaile, časy a výsledky jsou fajn. Co ale ostatní opravdu zajímá je tvůj příběh. Selfíčko z bedny je důležitý pro tebe, ostatní chtěj vidět cestu (klidně plnou fu@kupů:), která k němu vedla.
Tady je pár tipů a rad, jak udělat dobrý příspěvek na sociální sítě, který pomůže nejen nám, ale i tobě při tvorbě zajímavého obsahu pro fanoušky a přátele. Úkolem našeho ambasadora je inspirovat, motivovat, předávat zkušenosti a podporovat ostatní. V kostce se to dá shrnout: Ukaž CO děláš, řekni PROČ, poraď JAK a přemýšlej, jakou stopu po sobě zanecháš.
Kam příspěvek umístit
Jednoduchý - pro začátek Instagram a Facebook
Fotka nebo video?
Video má vždy větší dosah a zaujme mnohem lépe. První, co na příspěvku každého zaujme, je obrazová část, proto by měla být zajímavá na první pohled.
Co natáčet?
- tipy na běžeckou abecedu, warm-up, zavazování tkaniček různými způsoby, držení těla, cviky pro běžce…
- recenze produktů
- zajímavé běžecké trasy, videa z vrcholů hor, z krásné přírody, z běhu…
- jak si připravuješ běžeckou stravu, jak se doma protahuješ, regeneruješ…
- videa ze společných tréninků, zajímavé běhy, běhání schodů, objem, tempo…
- video by mělo být krátké a výstižné, zajímavé už od prvního snímku, ne příliš rychlé, ale ani zdlouhavé
Co fotit?
- přírodu a prostředí, ve kterém běháš, trénuješ nebo se prostě jen pohybuješ
- fotky z běžeckých závodů, s medailí, z bedny…
- fotku sebe po nebo při běhu, při tréninku, během relaxace
- své zázemí pro trénink nebo regeneraci, svou stravu, doplňky výživy, běžecké vybavení, své běžecké plány
- běžeckou partu, své oblíbené běžecké trasy, tipy na literaturu…
- fotka by měla být kvalitní a zajímavá, rozhodně nemusí být profi, ale měla by ukázat, co děláš nebo co chceš fotkou vyjádřit
O čem psát?
- obecně platí, že na Instagramu zaujme fotka či video, na Facebooku je zase prostor pro delší texty
- text by měl být stručný, k věci a jednoduše členěný, zvláště, pokud jde o tipy (do odrážek, odstavců…)
- popisek nemusí být dlouhý, pokud nevíš, co by, někdy stačí jen napsat, o co šlo, přidat krátkou větu, citát, dojem z běhu nebo jen několik emoji :)
- u recenzí je dobré na Instagramu text zkrátit nebo rovnou odkazovat na blog, potažmo Facebook
- nejmenší objem textu je ve stories, o něco více v příspěvku na Instagramu a největší prostor je na Facebook
Hashtagy a označení
- ve stories označ @trailpoint a my tvůj příspěvek přesdílíme
- u příspěvku na Instagramu označ @trailpoint a přidej hashtag #trailpoint a #trailpointswat (s.w.a.t - je zkratka pro speciální jednotky - special weapons and tactics :)
- další hashtagy jsou na tobě, ale pokud chceš, aby tvůj účet rostl a zajímali se o něj další fanoušci z komunity, přidávej relevantní hashtagy k tomu, co zveřejňuješ
- příkladem je třeba fotka z nedělního tréninkového dlouhého běhu v kopcích v Brdech, kterým trénuješ na závod B7: přidej kromě našich trailpointích hashtagů třeba ještě #longrun #bezeckytrenink #brdy #behejbrdy #dnesbeham #behani #hillsrunning #B7 #behej #trailrunning #trail #ultrarunning
- u recenzí vybavení a produktů označ pokud možno i výrobce a můžeš přidat jeho název (včetně názvu produktu) i do hashtagů, například: #altra #altrarunning #lonepeak #runningreview
- na Facebooku stačí označit pouze stránka @Trailpoint, případně i stránky výrobce u recenzovaných produktů
Příspěvek (post) versus Stories
- stories zmizí za 24 hodin a pokud je neuložíš do výběru, už je nikdy nikdo neuvidí - ideální prostor pro experimentování, přidávání spontánního obsahu, sdílení každodenního života sportovce
- pro sdílení stories na účtu Trailpoint je třeba vždy otagovat @trailpoint, bez toho nemůžeme tvůj přízpěvek sdílet
- velký prostor pro interaktivitu s fanoušky - ankety, otázky, sdílení odkazů
- neboj se toho a sdílej, zkoušj! :)
Recenze a první dojmy
Kreativních možností, jak produkt zachytit, je mnoho:
- vyfoť produkt umístěný v přírodě, ideálně zblízka, ale aby bylo částečně vidět nějaké pozadí
- vyfoť zajímavé detaily
- vyfoť vybavení na sobě
- natoč unboxing a první dojmy
- natoč video, jak vybavení užíváš při tréninku
- nezapomeň do popisků přidat i přesný název
- jak napsat recenzi najdeš zde
Inspirace, motivace a předávání zkušeností
- někdy obyčejná fotka z tréninku na sítích dokáže člověka zvednout ze židli a donutit jít něco dělat taky; a více fotek = větší motivace zvednout se a jít
- motivují příběhy, osobní vzory, cesty za sny, životní změny, vlastní příklady
- nejsou důležité medaile ani časy, ambasadorem a influencerem může být i naprosto obyčejný běžec, který ale motivuje své okolí - není důležitý tvůj dokonalý výsledek, ale stopa, kterou v lidech zanecháš
Neboj se toho, vytvářej, sdílej, buď kreativní.
Díky, že nám pomáháš tvořit obsah a inspirovat sebe i ostatní běžce!