Jak tvořit obsah na Instagram

Medaile, časy a výsledky jsou fajn. Co ale ostatní opravdu zajímá je tvůj příběh. Selfíčko z bedny je důležitý pro tebe, ostatní chtěj vidět cestu (klidně plnou fu@kupů:), která k němu vedla.

Tady je pár tipů a rad, jak udělat dobrý příspěvek na sociální sítě, který pomůže nejen nám, ale i tobě při tvorbě zajímavého obsahu pro fanoušky a přátele. Úkolem našeho ambasadora je inspirovat, motivovat, předávat zkušenosti a podporovat ostatní. V kostce se to dá shrnout: Ukaž CO děláš, řekni PROČ, poraď JAK a přemýšlej, jakou stopu po sobě zanecháš.

 

Kam příspěvek umístit

Jednoduchý - pro začátek Instagram a Facebook

 

Fotka nebo video?

Video má vždy větší dosah a zaujme mnohem lépe. První, co na příspěvku každého zaujme, je obrazová část, proto by měla být zajímavá na první pohled.

 

Co natáčet?

  • tipy na běžeckou abecedu, warm-up, zavazování tkaniček různými způsoby, držení těla, cviky pro běžce…
  • recenze produktů
  • zajímavé běžecké trasy, videa z vrcholů hor, z krásné přírody, z běhu…
  • jak si připravuješ běžeckou stravu, jak se doma protahuješ, regeneruješ…
  • videa ze společných tréninků, zajímavé běhy, běhání schodů, objem, tempo…
  • video by mělo být krátké a výstižné, zajímavé už od prvního snímku, ne příliš rychlé, ale ani zdlouhavé

 

Co fotit?

  • přírodu a prostředí, ve kterém běháš, trénuješ nebo se prostě jen pohybuješ
  • fotky z běžeckých závodů, s medailí, z bedny…
  • fotku sebe po nebo při běhu, při tréninku, během relaxace
  • své zázemí pro trénink nebo regeneraci, svou stravu, doplňky výživy, běžecké vybavení, své běžecké plány
  • běžeckou partu, své oblíbené běžecké trasy, tipy na literaturu…
  • fotka by měla být kvalitní a zajímavá, rozhodně nemusí být profi, ale měla by ukázat, co děláš nebo co chceš fotkou vyjádřit

 

O čem psát?

  • obecně platí, že na Instagramu zaujme fotka či video, na Facebooku je zase prostor pro delší texty
  • text by měl být stručný, k věci a jednoduše členěný, zvláště, pokud jde o tipy (do odrážek, odstavců…)
  • popisek nemusí být dlouhý, pokud nevíš, co by, někdy stačí jen napsat, o co šlo, přidat krátkou větu, citát, dojem z běhu nebo jen několik emoji :)
  • u recenzí je dobré na Instagramu text zkrátit nebo rovnou odkazovat na blog, potažmo Facebook
  • nejmenší objem textu je ve stories, o něco více v příspěvku na Instagramu a největší prostor je na Facebook

 

Hashtagy a označení

  • ve stories označ @trailpoint a my tvůj příspěvek přesdílíme
  • u příspěvku na Instagramu označ @trailpoint a přidej hashtag #trailpoint a #trailpointswat (s.w.a.t - je zkratka pro speciální jednotky - special weapons and tactics :)
  • další hashtagy jsou na tobě, ale pokud chceš, aby tvůj účet rostl a zajímali se o něj další fanoušci z komunity, přidávej relevantní hashtagy k tomu, co zveřejňuješ
  • příkladem je třeba fotka z nedělního tréninkového dlouhého běhu v kopcích v Brdech, kterým trénuješ na závod B7: přidej kromě našich trailpointích hashtagů třeba ještě #longrun #bezeckytrenink #brdy #behejbrdy #dnesbeham #behani #hillsrunning #B7 #behej #trailrunning #trail #ultrarunning
  • u recenzí vybavení a produktů označ pokud možno i výrobce a můžeš přidat jeho název (včetně názvu produktu) i do hashtagů, například: #altra #altrarunning #lonepeak #runningreview
  • na Facebooku stačí označit pouze stránka @Trailpoint, případně i stránky výrobce u recenzovaných produktů

 

Příspěvek (post) versus Stories

  • stories zmizí za 24 hodin a pokud je neuložíš do výběru, už je nikdy nikdo neuvidí - ideální prostor pro experimentování, přidávání spontánního obsahu, sdílení každodenního života sportovce
  • pro sdílení stories na účtu Trailpoint je třeba vždy otagovat @trailpoint, bez toho nemůžeme tvůj přízpěvek sdílet
  • velký prostor pro interaktivitu s fanoušky - ankety, otázky, sdílení odkazů
  • neboj se toho a sdílej, zkoušj! :)

 

Recenze a první dojmy

Kreativních možností, jak produkt zachytit, je mnoho:

  • vyfoť produkt umístěný v přírodě, ideálně zblízka, ale aby bylo částečně vidět nějaké pozadí
  • vyfoť zajímavé detaily
  • vyfoť vybavení na sobě
  • natoč unboxing a první dojmy
  • natoč video, jak vybavení užíváš při tréninku
  • nezapomeň do popisků přidat i přesný název
  • jak napsat recenzi najdeš zde

 

Inspirace, motivace a předávání zkušeností

  • někdy obyčejná fotka z tréninku na sítích dokáže člověka zvednout ze židli a donutit jít něco dělat taky; a více fotek = větší motivace zvednout se a jít
  • motivují příběhy, osobní vzory, cesty za sny, životní změny, vlastní příklady
  • nejsou důležité medaile ani časy, ambasadorem a influencerem může být i naprosto obyčejný běžec, který ale motivuje své okolí - není důležitý tvůj dokonalý výsledek, ale stopa, kterou v lidech zanecháš

Neboj se toho, vytvářej, sdílej, buď kreativní.

Díky, že nám pomáháš tvořit obsah a inspirovat sebe i ostatní běžce!

Provozováno na Provozováno na systému NetShops
Cookies Cookies
Potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby Vám mimo jiné mohli ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.
Souhlas můžete odmítnout zde.
Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie podle kategorií, v souladu s vlastními preferencemi.
Technické cookies
Zobrazit více
Reklamní cookies
Zobrazit více
Analytické cookies
Zobrazit více
Personalizované soubory cookie
Zobrazit více
Vrátit nebo vyměnit zboží můžeš až do 19. ledna.